Marcel Raczek

Marcel Raczek
Master Mix music Raczek Studio

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

czwartek, 28 lipca 2011

Głos w dyskusji - może się przyda

http://www.henrykbokun.pl/: "Poniżej prezentuję mój tekst, który zamieściłem na swojej stronie, we wrześniu 2010 roku, odnosił się on, do projektu uchwały którą zgłosiłem w 2009 roku. Wszedł pod obrady sesji Rady Miejskiej, ale nie został przyjęty:"

"Demokracja pod kontrolą
25.09.2010
Pod koniec ubiegłego roku przygotowałem i złożyłem u przewodniczacego Rady Miejskiej, projekt uchwały dotyczącej zmian w Statucie Gminy Choszczno. Projekt wszedł pod obrady XXXII sesji Rady Miejskiej. Zmiana z jednej strony miała polegać na wprowadzeniu w paragrafie 53 Statutu, zapisów umożliwiających wykorzystanie nowych technologii, których przecież używamy na codzień, do rejestrowania i przekazywania zapisu z przebiegu sesji Rady Miejskiej w Choszcznie. Z drugiej strony miała umożliwić dotarcie do mieszkańców, którzy nie mają możliwości korzystać z telewizji kablowej, która relacjonuje każdą sesję. Głównie chodziło mi o dotarcie z tym przekazem na wieś, poprzez przekazanie przebiegu sesji nagranych na płytach sołtysom. Analizując Statut Gminy Choszczno doszedłem do wniosku, że nie można utrzymywać dłużej anachronicznego zapisu w statucie, iż sesje rejestruje się na taśmie magnetofonowej. Proponując nowe rozwiązania chciałem zwiększyć wiedzę mieszkańców nad działalnością Rady Miejskiej, trzeba przyznać że wieś tej wiedzy jest pozbawiona. Przez tę wiedzę zwiększa się świadomość tego co się dzieje, a także zwiększa się kontrolę społeczną poczynań konkretnych radnych. Dzisiaj z uśmiechem wspominam opór i próby przerabiania tego projektu uchwały przez radnych rządzącego klubu radnych Centrum - Odrodzenie. Po prostu panika w szeregach. No bo co by to było gdyby wyborcy na wsi się dowiedzieli, że nie ma się nic do powiedzenia, a rękę do głosowania podnosi się na komendę. Doszło więc do sesji i tu zadziałała tytułowa demokracja pod kontrolą, uchwałę jako "niebezpieczną dla ustroju" uwalono. I tu wspaniałomyślnie do gry wchodzi burmistrz i proponuje że nie potrzebuje uchwały, żeby głosowe nagranie sesji umieścić na BIPie. Korzystając tym samym z mojej propozycji zawartej w projekcie uchwały. Nagrania się pojawiają często z dużym opóźnieniem. Sprawę załatwiono po myśli rządzących. Po całej tej sprawie pozostaje aktualne pytanie, co do kondycji samorządu. Była to jedna z wielu spraw, która nie miała szans powodzenia, w tej radzie. Filozofia jest taka nam to nie pasuje a jak nam to nie pasuje, to tego nie będzie. Należy się głęboko zastanowić czy w imię doraźnego, wąsko pojętego interesu pewnej grupy ludzi, tak ma wyglądać samorząd. Osobiście się na to nie godzę."

11 komentarzy:

  1. szemrane towarzystwo wzajemnej adoracji z Odrodzenia powiedziało ze to Gajowy odpowiada za Rade i zeby sie odje... od burmistrza.
    Jak zwykle Pan Przewodniczący dostanie po łbie.
    Moim zdaniem mogli swojego kandydata wystawić

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy zaraz 1 sierpień a dane z Rady Miejskiej pochodza z 4 kwietnia. Co za Debile. Pan Szymański niech się bardziej angażuje w samorząd. A może tak samo już jak Adamczyk przy drugiej kadencji ma juz wszystko wyjeban... na to

    OdpowiedzUsuń
  3. Żyje mi się dobrze, zarabiam sporo i jestem w stanie utrzymać całą moją rodzinę tylko z mojej pensji. Wystarczyło tylko trochę pomyśleć i ruszyć 4 litery z tego miasta. Ale jestem na emigracji i chciałbym zobaczyć czasami co te patałachy frajeży od Adamczyka na którego głosowałem robią w moim mieście.
    Chyba mi się należy co nie ???

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś lubiłam Pana Roberta,a teraz przestaje traktować poważnie Dlaczego nie ma sesji w internecie czy to jest naprawde jakić BIG DEAL wstawić na strone choszczno.pl tak jak to robi Powiat sesje Rady Miejskiej ?
    Ponad połowa Choszcznian jest na emigracji.
    Dlaczego i jaki cel ma Pan Adamczyk rządzić utrzymując w nieświadomości swoich wyborców co robi się w naszym mieście

    OdpowiedzUsuń
  5. Przykre ale prawdziwe w moim mniemaniu Pan Burmistrz boi się krytyki dla swojej nieudolnej polityki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wstyd panie burmistrzu. Powszechny dostęp do tego co robi sie w gminie to zmierzenie się z rzeczywistością.Utrzymywanie w nieświadomości nas wszystkich wyborców nie rozwiązuje problemów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Orientujecie się może państwo czy jest jakaś podstawa prawna żeby Burmistrz przesłał mi wszystkie sesje tej kadencji na cd-rom ? Mógłbym to zamieszczać za darmo na youtube

    OdpowiedzUsuń
  8. JAK NAJBARDZIEJ DOSTĘP DO INFORMACJI
    USTAWA
    z dnia 6 września 2001 r.
    o dostępie do informacji publicznej
    wpisz w google "Wzór wniosku o udzielenie informacji publicznej"

    OdpowiedzUsuń
  9. Art. 3. 1. Prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienia do:
    1) uzyskania informacji publicznej, w tym uzyskania informacji przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego,
    2) wglądu do dokumentów urzędowych,
    3) dostępu do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów. 2. Prawo do informacji publicznej obejmuje uprawnienie do niezwłocznego uzyskania informacji publicznej zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych.
    MUSZĄ CI PRZESŁAĆ TEN MATERIAŁ

    OdpowiedzUsuń
  10. Brak szerokiego dostępu do obrad sesji Rady Miejskiej jest po to zeby robic Nam wode z mozgu przed wyborami.

    OdpowiedzUsuń
  11. A PO CO MACIE OGLADAC SLUPY PANA ADACZYKA I WSTYDZIC SIE ZA SWOJ WYBOR
    JESZCZE WYJDA NA JAW KRĘTACTWA PRZEDWYBORCZE ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentować może każdy ID pozostaje tylko dla wiedzy Google Co.

Archiwum bloga

Dodaj artykuł

Popularne posty