W ostatnim czasie można zaobserwować, że coraz więcej samorządów decyduje się na publiczne zbiórki w celach charytatywnych. Z pozoru może to wydawać się pozytywnym działaniem, mającym na celu zdobycie uznania mieszkańców oraz zwiększenie popularności i prestiżu samorządów w oczach opinii publicznej. Niestety, takie działania często maskują faktyczne nieudolności w zakresie gospodarowania i zarządzania majątkiem publicznym.
Organizacja zbiórek pieniężnych na cele charytatywne stanowi przykład działań, które pozwalają samorządom zdobyć uznanie społeczne i poprawić ich reputację. Jednakże, takie działania zazwyczaj są podejmowane przez komórki zajmujące się promocją w samorządach, które w wyniku tych działań wykonują zadania związane z marketingiem politycznym. Niestety, zamiast zajmować się promowaniem samorządów, ich działalność skupia się na promowaniu lokalnych polityków i ich kampanii wyborczych.
Organizowane eventy stanowią wspaniałe środowisko dla rodzimych polityków, dające im możliwość lansowania się w lokalnej społeczności. Niestety, w ten sposób samorządy tracą szansę na przyciągnięcie inwestorów oraz turystów, którzy przyczyniliby się do rozwoju lokalnej gospodarki. Zamiast tego, ich działania skupiają się na darmowym sztabie wyborczym pod przyszłe wybory.
W rezultacie, działania samorządów w formie publicznego żebrania na cele charytatywne, choć na pierwszy rzut oka wydają się pozytywnym działaniem, w rzeczywistości mogą ukrywać braki w zarządzaniu i gospodarowaniu majątkiem publicznym. Warto zastanowić się nad alternatywnymi formami działań, które będą rzeczywiście służyć rozwojowi lokalnej społeczności oraz przyciągnięciu inwestorów i turystów, zamiast skupiać się na krótkoterminowych korzyściach politycznych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Komentować może każdy ID pozostaje tylko dla wiedzy Google Co.